.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرقت نخستين فرش منقش به سوره «قدر» در جهان
نخستين فرش منقش به سوره «قدر» در جهان كه حاصل تلاش يكي از هنرمندان مازندراني است، در شهرستان بابل به سرقت رفت. اين آثار در كتابخانه آثار ملي به ثبت رسيده و در...
سرقت نخستين فرش منقش به سوره «قدر» در جهان

نخستين فرش منقش به سوره «قدر» در جهان در شهرستان بابل به سرقت رفت.

به گزارش شمال نيوز، اين فرش كه منقش به سوره قدر و 99 اسم اسماءالحسني و اسم اعظم خداوند بوده است نخستين فرش منقش به سوره قدر در جهان است كه با 2 ميليون و 365 هزار گره و در ابعاد 80/1 در 30/1 متر بافته شده است.

طراح اين فرش كه يكي از هنرمندان نقاشي مازندران است در اين مورد گفت: حدود يك سال قبل اقدام به تهيه فرشي منقش به سوره قدر كرده كه در جهان بي‌نظير بوده است اما متأسفانه زماني كه قصد حمل اين فرش را براي پرداخت و شست‌وشو به اصفهان و بعد از آن اهدا به بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) داشته‌ايم، اين فرش به سرقت رفت.

حسن ولي پور 46 ساله فارغ التحصيل رشته نقاشي از دانشگاه هنرهاي زيبا تهران كه هم اكنون خادم امام رضا (ع) و خادم امامزاده قاسم (ع) شهرستان بابل است كه در سال 84 در پاسخ به كاريكاتور دانماركي در اهانت به پيامبر اكرم (ص) اثر قدسين را خلق كرده است.

وي در اين مورد بيان داشت: از آنجايي كه بنده خادم امامزاده قاسم (ع) شهرستان بابل هستم خانواده‌اي كه پسر بزرگ آنها در كما بوده است در اوج نااميدي به امامزاده قاسم (ع) پناه برده و ملتمسانه از خادمان اين امامزاده تقاضا كردند براي شفاي پسرشان دعا كنيم.

ولي‌پور خاطرنشان كرد: بعد از چهار روز اين خانواده با خوشحالي به ما مراجعه كرده و از شفاي فرزندشان خبر دادند و آن موقع زماني بود كه من درصدد طراحي سوره قدر روي تابلو بود و دختر اين خانواده كه بافنده فرش بود به من پيشنهاد داد اين سوره را روي يك قاليچه طراحي كرده تا آن را به آستانه مبارك امامزاده قاسم (ع) هديه كنيم.

وي تصريح كرد: از سوم خرداد ماه سال 1388 شروع به بافت اين قاليچه منقش به سوره قدر كرديم كه حدود 9 ماه به طول انجاميد و زماني كه قصد داشتيم قاليچه را به آستانه امامزاده قاسم (ع) اهدا كنيم هم به من و هم به بافنده قالي خواب نما شد كه اين فرش را به بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) اهدا كنيم.

ولي پور تصريح كرد: بعد از اينكه به مدت دو روز اين قاليچه را در آستانه امامزاده قاسم (ع) به نمايش گذاشتيم قصد حمل اين فرش را براي پرداخت و شست‌وشو به اصفهان و سپس اهدا به بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) داشتم كه متأسفانه در ميدان 17 شهريور بابل به سرقت رفت.

وي همچنين از مردم خواست تا به محض مشاهده اين فرش مراتب را با شماره 09111133125 در ميان بگذارند.

به گزارش فارس، حسن ولي‌پور نقاش برجسته بابلي داراي 54 اثر هنري برگرفته از سوره‌هاي قرآن است كه اين آثار در كتابخانه آثار ملي به ثبت رسيده و در نمايشگاه‌هاي مختلف داخلي و خارجي حائز مقام برتر شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.